Vergelijking niet-beelddenkende personen
Auditief -digitaal
- Denkt primair in woorden
- Kan goed luisteren
- Kan goed met tijd omgaan
- Leert stap voor stap
- Leert met vallen en opstaan
- Maakt vooruitgang van makkelijk naar moeilijk
- Kan goed analytisch denken
- Let op details
- Volgt goed mondelinge instructies op
- Is goed in rekenen
- Leert spellend lezen
- Kan spellend hard-op lezen
- Kan snel en netjes schrijven
- Is goed georganiseerd
- Kan laten zien dat hij/zij tussenstappen
- Is goed in rijtjes leren
- Heeft een goed auditief korte-termijngeheugen
- Herhaling verbetert het onthouden
- Leert goed met instructies
- Leert ondanks emotionele reacties
- Heeft genoeg aan één juist antwoord
- Ontwikkelt zich gelijkmatig
- Heeft meestal hoge cijfers
- Vindt algebra en scheikunde leuk
- Kan in de klas vreemde talen leren
- Is academisch getalenteerd
- Is een vroegbloeier
|
Beelddenkende personen
Visueel-ruimtelijk
- Denkt primair in beelden
- Is visueel ingesteld
- Is ruimtelijk ingesteld
- Ziet het grote geheel
- Leert concepten in één keer
- Leert complexe concepten makkelijk, heeft moeite met eenvoudige dingen
- Kan goed verbanden leggen
- Overziet het totaal plaatje, mist soms details
- Kan goed kaartlezen
- Is beter in wiskundig beredeneren dan in rekenen
- Leert woorden in zijn geheel
- Moet het hele woord visualiseren om te kunnen spellen
- Is beter in snel typen dan schrijven
- Heeft unieke manieren om te organiseren
- Vindt intuïtief de goede antwoorden
- Leert het best door verbanden te leggen
- Heeft een goed visueel lange-termijngeheugen
- Leert concepten voor altijd; heeft geen herhaling nodig
- Ontwikkelt eigen manieren om te leren
- Is erg gevoelig voor voorkeur van de leraar
- Genereert ongewone oplossingen voor
- Ontwikkelt zich met sprongen
- Kan heel verschillende cijfers scoren
- Vindt geometrie en natuurkunde leuk
- Leert vreemde talen door onder te dompelen
- Heeft creatief, technisch, mechanisch, emotioneel of spiritueel talent
- Is een laatbloeier
|