Caroline Wiebenga
071 36 18 181
06 34 203 503
wiebenga@debeelddenker.nl

Lezingen

Lezingen 

Wil je graag een lezing over Beelddenken of Studievaardigheden bij jou op school organiseren voor de ouders en de leraren? Of wil je een lezing organiseren uit naam van jouw organisatie? Dat kan! De lezing kan worden aangepast aan de deelnemers. Denk daarbij aan ouders en leerkrachten (zie de beschrijving hieronder) of volwassenen of een combinatie van de twee. Bel of mail Caroline Wiebenga (06 34 203 503 of wiebenga@debeelddenker.nl) voor overleg.

————————————————————————————-

Uit onderzoek van Prof. Dr. Jaap Murre (neuropsychologie) van de Universiteit van Amsterdam (en Drs. Maria Baart- van Wijk) blijkt dat maar liefst 60% van de mensen vanaf het vierde jaar een voorkeur krijgt voor visueel leren (beelddenken). De anderen krijgen een voorkeur voor verbaal leren (taaldenken). En dit, terwijl de meeste lesstof op scholen op een ‘talige’ (verbale) manier wordt aangeboden. De meeste kinderen verzinnen daar zelf iets op. Sommige kinderen komen echter niet goed mee, terwijl ouders (en vaak ook de leerkracht) zien dat er meer verwacht mag worden dan de cijfers laten zien. ‘Er komt niet uit wat er in zit’ is een veel gehoorde uitspraak in dit soort gevallen. Veel kinderen met dyslexie, dyscalculie of adhd zijn ook beelddenkers.

Caroline Wiebenga van De Beelddenker geeft haar lezing over beelddenken regelmatig. In haar lezing gaat zij in op:

  1. Wat is beelddenken en hoe werkt het?
  2. Waar beelddenkers meestal erg goed in zijn
  3. Problemen waar beelddenkers tegen aan lopen (o.a. met taal, rekenen, klok kijken)
  4. Tips om beelddenkers te helpen

Voor wie: ouders, leerkrachten, studenten, volwassenen en andere belangstellenden. De lezing wordt aangepast, afhankelijk van het type deelnemers aan de lezing.